۱۳۹۴ مهر ۱۹, یکشنبه

ضرب و شتم و بازداشت دو نفر از شهروندان سراوان در جریان توقیف یک متور سیکلت




عدالت نیوز:به گزارش کمپین فعالین بلوچ ساعت 9 شب جمعه 17 مهر در درگیری بین مردم سراوان و پلیس بر سر توقیف یک متور سیکلت دو نفر بازداشت شدند.

شاهدان ماجرا به کمپین فعالین بلوچ گفته اند که در بلوار معلم شهرستان سراوان ماموران نیروی انتظامی کلانتری 12 قصد مصادره و توقیف یک عدد متور سیکلت را داشته و به همین منظور به آن حمله کرده است اما با مداخله و تجمع مردم حاضر در محل مواجه شده است.
شاهدان می گویند: مردم تلاش کرده اند تا مانع از توقیف متور سیکلت شوند اما ماموران نیروی انتظامی بر توقیف آن اصرار کرده اند که این تجمع در آخر به درگیری لفظی و خشونت کشیده شده و ماموران یگان ویژه وارد عمل شده اند. ماموران پس از متفرق کردن مردم  دو نفر را مورد ضرب و شتم قرار داده و بازداشت کرده اند.
این دو نفر به نام های علی سیدی فرزند محمد 16 ساله و رشید بارانزهی 22 ساله می باشند.
خانواده علی سیدی در این باره گفت: علی دیشب بازداشت شده و امروز وی را به دادگاه ارجاع داده اند و هنوز در بازداشت هستند.
این واقعه اولین موضوع از این دست نیست، شهریورماه سال گذشته پس از ضرب و شتم یک جوان بلوچ به نام شکیل قادری در کانکس پلیس راهنمایی و رانندگی در بازار شهر چابهار مردم با پلیس درگیر شدند و این درگیری تا چند ساعت طول کشید و نهایتا با مداخله مستقیم فرماندار و امام جمعه اهل سنت چابهار خاتمه پیدا کرد.
شهریور ماه امسال نیز پس از تلاش ماموران نیروی انتظامی برای مصادره خودرو یک شهروند بلوچ ایرانشهری در چهار راه پست این شهر مردم تجمع کرده و این تجمع باعث مشاجره و درگیری بین پلیس و مردم شد که با مداخله معتمدان محلی آرام شد.
مردم بلوچ ماموران نیروی انتظامی را متهم به برخوردهای سلیقه ای و رفتارهای امنیتی می کنند.
اکثر قریب به اتفاق ماموران نیروی انتظامی در استان سنی نشین سیستان و بلوچستان شهرستانی و شیعه مذهب هستند. امری که یک نا همگونی فرهنگی و مذهبی و نبود اعتماد در بین ماموران امنیتی و عموم مردم ایجاد کرده است.



شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ۱۰ اکتبر ۲۰۱۵

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر