۱۳۹۴ مهر ۱۹, یکشنبه

مولانا عبدالحمید: فقه اهل‌سنت در مدارس آموزش و پرورش تدریس شود




امام جمعه اهل سنت خواستار تدریس فقه اهل سنت در مدارس دولتی مناطق سنی نشین همپای فقه اهل تشیع شد.

عدالت نیوز:به گزارش کمپین فعالین بلوچ به نقل از سنی آنلاین؛ مولانا عبدالحمید در خطبه های نماز جمعه 17 مهر گفت: "بر اساس قوانین جمهوری اسلامی و همچنین بر اساس اصول وحدت، باید در مدارس آموزش و پرورش هر دو فقه شیعه و سنی برای پیروان هر کدام از این دو مذهب آموزش داده شود"
مدیر دارالعلوم زاهدان افزود: "گزارش‌هایی می‌رسد که فقه اهل‌سنت در مدارس دولتی رو به فراموشی است. اگرچه شاید در بعضی مدارس، آموزش داده می‌شود، اما آموزش آن به معلمانی سپرده می‌شود که توانایی لازم را در این زمینه ندارند. به نظر بنده فقه شیعه باید توسط معلم شیعه و فقه اهل‌سنت توسط معلم اهل‌سنت تدریس شود"
ریاست شورای هماهنگی مدارس دینی اهل‌سنت استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: "درخواست ما از آموزش و پرورش استان و کشور آن‌ست که به فقه اهل‌سنت اهمیت قائل شوند، زیرا این حق قانونی فرزندان ماست که با احکام فقهی خودشان آشنایی داشته باشند. البته ما مشترکات بسیار زیادی داریم که چنگ زدن به آنها جزو اصول وحدت است، اما وجود برخی تفاوت‌ها در گرایش شیعه و اهل‌سنت چیزی‌ست که همه آن را قبول دارند. لذا آنجایی که تفاوت‌های فقهی وجود دارد باید پیروان هر مذهبی مسایل فقهی ویژۀ خودشان را فرابگیرند."
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود همچنین به ابعاد گسترده مشکلات آموزشی در استان سیستان‌وبلوچستان اشاره کردند و افزودند: مشکلات آموزشی در استان سیستان‌وبلوچستان در مقایسه با سایر استان‌های کشور بسیار بالاست. هر استانی دارای شرایطی‌ست و آموزش و پرورش در این استان با مشکلات فراوانی روبه‌رو است؛ پراکندگی منطقه، بیسوادی و افت تحصیلی از عوامل مؤثر این مشکلات هستند که همۀ این موارد کار آموزش و پرورش را در این استان دوچندان می‌کند و هزینۀ بالا و تلاش مجدّانه و مجاهدانه را می‌طلبد.
ایشان در ادامه خاطرنشان کردند: جناب آقای نخعی، مدیر کل آموزش و پرورش استان، و سایر همکاران ایشان باید نهایت تلاش خود را مبذول فرمایند تا بتوانند منطقه را از وضعیت کنونی بیرون بیاورند. البته همه مردم استان، اعم از علما، معتمدین، متنفذین، دانشگاهیان و فرهنگیان نیز باید در این زمینه همکاری و حمایت کنند.
مدیریت دارالعلوم زاهدان در ادامه معلمان و دبیران را بر “رعایت عدالت در اعطای نمره به دانش‌آموزان” توصیه کردند و گفتند: از سوی بعضی از معلمان به ما گزارش داده شده که مدیران برخی مدارس، خصوصا در حاشیه شهر زاهدان، به‌خاطر بالابردن درصد قبولی دانش‌آموزان‌شان به معلمان توصیه می‌کنند تا به دانش‌آموزان نمره‌ای بیشتر از حق‌شان بدهند. درحالی‌که این کار بر خلاف تقواست و از لحاظ شرعی حرام است. لذا درخواست ما از مدیرکل آموزش و پرورش آن‌ست که این گزارش را پیگیری کنند.



شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ۱۰ اکتبر ۲۰۱۵

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر