۱۳۹۴ مهر ۲۵, شنبه

مبلغین شیعی و سرنوشت مردم بلوچ




یکی از  سیاست ها و برنامه های مخرب  که رژیم در مناطق سنی نشین اجرا میکند فقیر سازی  روستاییان و سپس انداختن آنها در دام تشیع است که این روش نیاز به واکاوی و تحلیل دارد که مختصرا به آن میپردازیم.
سالهاست اداره ی تبلیغات اسلامی رژیم با توضیح مواد غذایی و پوشاک و وجه  نقد و‌تسهیلاتی همچون وام مسکن و ... سعی در فریب دادن مردم ساده لوح روستایی دارد به طوری که مُبلغانی از قم و مشهد و ... به طور مستمر و خصوصا در ایام محرم به این مناطق اعزام میکند همانطور که مطلع هستیم در چند روز گذشته خبر از اعزام نهصد مبلغ به بلوچستان جهت تبلیغ مذهب تشیع بین مردم روستایی صورت گرفته است..

از طرف دیگر با سیاست سیستماتیک فشارهای اقتصادی بر مرزنشینان اهل سنت بلوچ‌ نموده ،بطوری که روستاییان هیچ‌منبع در آمدی ندارند و با خشک سالی ها و عدم رسیدگی به مسائل ومشکلاتشان که  برنامه ریزی شده است به این مناطق درآمد مردم از طریق کشاورزی و دامپروری نیز به حداقل رسیده است و به جرأت میتوانیم بگوییم بیش از هشتاد درصد روستاییان بلوچ منبع درآمدی ثابت و یا بطور کل درآمدی  ندارند .
کسب و‌کار برای بلوچها وابسته به  کارکردن  در مرزاست  و چنانچه مستحضر هستید مرز نیز به روی روستائیان بسته شده و کور راههای غیر قانونی وجود دارد که متاسفانه روزانه قربانیانی دربر دارد و دست کم روزانه چندین نفر بر اثر تیراندازی های مستقیم و بدون هشدار و یا در تعقیب و گریزها  کشته می شوند.
کار در این مسیر با  اندک فعالیتی همراهست که تنها بتوانند نان شبشان را از این طریق به دست بیاورند .
همانگونه که عرض کردیم هشتاد درصد جمعیت روستایی در بلوچستان گرفتار فقر و بیکاری است .کما اینکه 60 درصد جمعیت بلوچستان روستائیان هستند و تنها 40 درصد جمعیت بلوچستان در شهر ها و بصورت شهر نشینی زندگی می کنند. .
با این تفاصیل کاملا راه های کسب درآمد بسته میشود و در این میان می مانند مردم و مبلغانی با دست پر و فرستاده شده بسوی روستاییانی که محتاج نان شب اند...
در مرحله اول با  سیاست فقیر سازی مناطق و مسدود کردن راه های  قانونی امرار معاش و در تبعیض قرار دادن مردم   رژیم موفق شده است و از این رو با افزایش فشارهای اقتصادی از قبیل گرانی و ... سعی در جذب مردم و استفاده برای پیشبرد اهداف خود در زمینه های مختلف دارد.
از جمله ی   بهره برداری هایی رژیم در این شرایط به عمد بوجود آمده سوءاستفاده از فقر و بیکاری مفرط مردم است  ومردم را بسوی مذهب تشیع دعوت و در نهایت با قول استخدام و حقوق و آفتابه لگنی آنان را مجبور به گرویدن به تشیع می کند.
در این راستا می توان چنین اذعان کرد که تنها پنج درصد از مردم بلوچ در دام چنین سیاست شومی گرفتار شده اند و
با تلاش  و پشتکار علمای منطقه و فهم بالای ملی و مذهبی مردم اکثریت قریب به نود و پنج درصدی مردم از این سیاست تخریب گونه و ضد اسلامی اگاهی داشته ودارند  و با آن مقابله می کنند.
تمام تلاش رژیم در برهم زدن بافت سنی بلوچها و ایجاد سنگر و رخنه در میان جمعیت بلوچستان یکپارچه و متحد در امور مذهبی است تا از این روزنه به نفع حاکمیت سربازگیری و سنگر سازی کند.
تا جاییکه از وضعیت منطقه در جریان قرار داریم افرادی که  در دام این ترفند رژیم گرفتار شده اند اولا هویت اسلامی و ملی خویش را بطور کل فراموش کرده و در ثانی ابزاری در دست رژیم برای بازی در منطقه برای ایجاد اشوب های مذهبی هستند.
و کلیه این افراد مستقیم زیر نظر سپاه و وزارت اطلاعات قرار می گیرند .
کما اینکه بسیاری از فرزندانشان را برای تدریس فقه شیعی در حوزه های قم و مرکز استان ثبت نام و با هزینه دولتی پشتیبانی می شوند.
همچنین در این اواخر با توجه به اوضاع جنگهای مذهبی در سوریه و عراق رژیم قصد دارد بسیاری از این افراد دین و هویت باخته را به سوریه و عراق در قالب گردانی بنام فدائیان بلوچ اعزام کند.
تمامی فعل و انفعالات آخوندهای جنایت کار در بلوچستان محدود به دو مورد بی هویتی دینی و سوءاستفاده از آنان جهت مقاصد سیاسی و نظامی است.
بنابراین از اقشار مختلف جامعه بلوچستان و اهل سنت تقاضا می شود تا در مقابله با این سیاست شوم فقیر سازی مناطق و سپس سوء استفاده از فقر مردم با ایجاد برنامه های آگاهی بخشی و ایجاد بنگاهای اقتصادی مردم نهاد به جنگ با این سیاست شوم رژیم بپردازند و مانع از بی دین و هویت کردن مردم فقیر ومظلوم  بلوچ گردند.

 خالد بلوچ

جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶ اکتبر ۲۰۱۵

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر