۱۳۹۴ مهر ۲۶, یکشنبه

مولانا گرگیج: مبلغین اعزامی و صدا و سیما در ایام محرم باورهای اهل سنت را خدشه دار نکنند




عدالت نیوز:مولانا محمدحسین گرگیج با توجه به فرا رسیدن ایام محرم، از مبلغین اعزامی به مناطق سنی نشین و همچنین صدا و سیما خواستند تا به اعتقادات و باورهای اهل سنت احترام بگذارند و سبب بروز درگیری و اختلاف نشوند.

 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مولانا گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزاد شهر با اشاره به اعزام مبلغین به سراسر کشور در ماه محرم اظهار داشتند: ازطرف حوزه های علمیه، تعداد زیادی از طلبه های جوان، چه با تجربه و یا کم تجربه جهت تبلیغ در ماه محرم و ایام شهادت حضرت حسین به سراسر کشور اعزام می شوند، توصیه بنده به عزیزان اینست که طبق تأکید اساتید حوزه ها و مسئولین، در مناطق سنی نشین به باورها و اعتقادات شهروندان اهل سنت احترام بگذارند.
عضو مجمع فقهی ایران، اهانت به مقدسات را یک عمل نادرست خوانده و تاکید کردند: {مبلغان} به مقدسات اهل سنت اهانت نکنند، باور آنان را هدف قرار ندهند که خدای ناخواسته سبب بروز درگیری و جنگ مذهبی شود، ما هرگز اهانت به مقدسات را نمی پذیریم، اهانت به اهل بیت و سایر بزرگان دین را نادرست می دانیم و حتی اهانت به حضرت موسی و عیسی را روا نمی داریم و ، اگر کسی با اهل بیت دوستی نداشته باشد با پیامبر هم محبت ندارد.
مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش،با انتقاد از عملکرد برخی از طلبه های جوان و کم تجربه در سال های گذشته ،خطاب به آنان توصیه نمودند: متأسفانه برخی از طلبه ها، در سالهای گذشته مسایلی را از پشت تریبون مطرح کردند که سبب اختلاف شده بود، در منطقۀ خود ما برخی مسایلی را مطرح کرده بودند که منجر به بحران و بروز اختلاف شد، این مسئله سیاسی امنیتی شد که در آخر بنده با پادرمیانی مردم را به آرامش فرا خواندم.
مولانا گرگیج درحالی این سخنان را بیان فرمودند که هفته ی گذشته اداره ی تبلیغات اسلامی رژیم اعلام کرد  920 مبلغ تشیع به روستاهای بلوچستان که کاملا اهل سنت هستند اعزام کرده است.
لازم به ذکر است مبلغین اهل سنت حتی اجازه ی رفتن به شهرهای سنی نشین را ندارند و پیوسته توسط وزارت اطلاعات تحت فشار هستند و گاها علیه شان پرونده سازی میشود و بازداشت میشوند..

یکشنبه26مهر 1394 - 18 اکتبر 2015

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر